طراحی اپلیکیشن جزء جدایی ناپذیر دنیای فناوری و اینترنت شده است. بیش از نیمی از کاربران اینترنت از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند . این تعداد هر روز رو به افزایش است. برنامه‌های کاربردی ممکن است هرگز به طور کامل جایگزین وب سایت‌ها نشوند. حتی اگر یک وب سایت عالی دارید، به زودی به اپلیکیشن برای کسب و کارتان نیاز خواهید داشت. البته طراحی نرم افزار موبایل چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد.

همچنین ببینید: برترین شرکت طراحی اپلیکیشن در ایران

برای طراحی اپلیکیشن موبایل دو گزینه وجود دارد. اولین راه این است که اگر توانایی برنامه نویسی اپلیکیشن را دارید؛ خودتان اپلیکیشن مورد نظرتان را طراحی نمایید. گزینه دومی که برای طراحی اپ موبایل پیش روی شما است استفاده از شرکت طراحی اپلیکیشن است. چه خودتان بخواهید اپ تان را طراحی کنید یا اینکه به دست طراحان اپلیکیشن بسپارید باید نکاتی را در نظر گرفت. چیدن عناصر در اپلیکیشن مانند یک معامله بزرگ برای مشتریانی است که به آن وارد می شوند. این مقاله به دنبال یافتن نکاتی است که باید در حین طراحی برنامه در نظر بگیرید.  

لوگو به اندازه ای که شما فکر می کنید مهم نیست

فضا را روی لوگوی عظیم در برنامه خود تلف نکنید. همانطور که می‌دانیم اندازه صفحه موبایل بسیار کوچک است، اندازه لوگوی بزرگ می‌تواند چینش عناصر را خراب کند. اندازه لوگو را تا حد امکان کوچک انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک نسخه کوچک‌تر از آرم وب سایت خود برای برنامه موبایل خود بسازید. پیشنهاد می‌شود تنها از لوگو در صفحه اول برنامه استفاده کنید. نیازی نیست افراد از هر صفحه ای که بازدید می کنند با لوگوی شما روبرو شوند.

استفاده از المان‌ها به طور مرتب و منظم

اگر صفحه اپ را با یک دکمه نارنجی شروع می کنید، با یک دکمه نارنجی هم باید تمام کنید. دکمه‌های اپلیکیشن شما، رنگ‌ها، فونت‌ها، فاصله‌گذاری و گرافیک باید در سراسر برنامه سازگار باشند و ترجیحا ًبا وب سایت شما نیز ارتباط داشته باشند. طراحی برنامه شما باید متقارن بوده تا برای کاربران جذاب باشد. از یک طرح ساده و گویا استفاده کنید تا بتوانید طراحی واضح و روشنی ایجاد نمایید.

فضای سفید را فراموش نکنید

کاربران موبایل صفحه‌ نمایش کوچکی دارند، اگر محتوا و عناصر زیادی در برنامه موبایل خود قرار دهید، همه چیز را درهم می‌ریزد و صفحه شما را آشفته می‌کند. طراحی برنامه کاربردی خود را ساده نگه دارید و آیتم‌های مهم را با مقدار زیادی فضای سفید احاطه کنید تا جلب توجه کند و کاربر را به خود جذب نماید. در غیر اینصورت مخاطب برای کلیک بر روی آن به زحمت می افتد و ممکن است برنامه را ترک کند. نباید اشیا را درهم بگذارید، تا جایی که امکان دارد فضای سفید بیشتری استفاده کنید و طراحی خود را ساده نگه دارید.

از خلاقیت برای مزیت رقابتی خود استفاده کنید

میلیون‌ها برنامه در بازار وجود دارد که چیزهای مشابه و یا حتی یکسان ارائه می‌دهند. تمرکز شما باید بر روی چیزی باشد که برنامه شما را از بقیه متمایز می‌کند. چه چیزی شما را خاص می‌کند؟ اگر می‌توانید از خلاقیت، برای پیدا کردن چیزهای جدید برای ارائه به مشتریان استفاده کنید. شما باید کمی تحقیقات بازار انجام دهید تا بفهمید چه چیزی در حال حاضر وجود دارد و چه شکافی ممکن است در بازار فعلی وجود داشته باشد. برای پر کردن این شکاف، راهی را پیدا کنید که بین کاربران محبوبیت داشته باشد. داشتن یک کسب ‌و کار دیجیتالی نگرانی هایی را به دنبال دارد. زیرا رقابت بسیار بالا است و برای شما بسیار مهم است که برنامه موبایل خود را در سطح بالاتری از رقبا نگه دارید. ببینید چه چیزی برنامه موبایل شما را منحصر به فرد می‌کند، در غیر این صورت، اگر شما در حال ارائه چیزی هستید که میلیون ‌ها برنامه دیگر ارائه می‌دهند، در میان جمعیت گم خواهید شد.